h1

Nowe wersje Volvo C30, S40 i V50 1.6D DRIVe

16 września, 2008

Volvo Cars na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu zaprezentuje nowe, jeszcze bardziej ekonomiczne wersje modeli C30, S40 i V50 z silnikami Diesla, zużywające zaledwie 4,4 litra oleju napędowego na 100 km (w przypadku C30) oraz lub 4,5 litra/100 km w przypadku S40 i V50. Uzyskano również niski poziom emisji dwutlenku węgla wynoszący odpowiednio 115 i 118 g/km co oznacza, że Volvo C30 i V50 są pod tym względem liderami w swoich segmentach. Modele oznaczono symbolem „DRIVe” (szczególnie przyjazne dla środowiska bez kompromisu pod względem osiągów i przyjemności jazdy).

Wersje DRIVe stanowią rozwinięcie samochodu koncepcyjnego Volvo C30 Efficiency zaprezentowanego na ostatnim salonie samochodowym we Frankfurcie w październiku 2007 r.

„Chcieliśmy udowodnić, że niska emisja CO2 nie jest domeną wyłącznie małych samochodów z małymi silnikami diesla.  Wprowadzając do oferty Volvo V50 o emisji CO2 poniżej 120g na kilometr, dajemy szansę na dokonanie pro-ekologicznego wyboru także tym klientom, którzy poszukują rodzinnego samochodu lub też potrzebują dodatkowej przestrzeni” – powiedział Fredrik Arp, prezes i dyrektor generalny Volvo Cars.

Eco-wydajne samochody Volvo – elementy liftingu

Obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 było możliwe dzięki starannej analizie wszystkich czynników, które mogą przyczynić się do bardziej efektywnej i oszczędnej jazdy. Po jej przeprowadzeniu samochody zostały zoptymalizowane w czterech obszarach:

Zmniejszony opór powietrza:
* Zawieszenie zostało obniżone o około 10 mm, przy czym utrzymano wysoki komfort jazdy jak w standardowym modelu.
* Zastosowano spoiler z przodu (S40 i V50)., identyczny jak w najmocniejszej wersji silnikowej T5
* Zmieniono kratę wlotu powietrza. Za charakterystycznym grillem Volvo umieszczono panel odchylający strumień powietrza, który zapewnia lepszą aerodynamikę wewnątrz komory silnika.
* Zastosowano specjalne deflektory powietrza (owiewki) umieszczone w przedniej części nadwozia przy przednich kołach.
* Zastosowano specjalne zoptymalizowane pod względem aerodynamiki obręcze kół o specjalnej konstrukcji. Dostępne zarówno jako 15. jak i 16-calowe.
* Zastosowano osłony pod nadwoziem, zapewniające lepszy przepływ powietrza pod samochodem (C30).
* Zastosowano specjalny, unikalny tylny spoiler (C30). W modelu S40 zastosowano tylny spoiler jak w wersjach T5 i D5.
* Wprowadzono nowy tylny zderzak (C30).

Niższe opory toczenia:

* Wszystkie samochody są standardowo wyposażone w najnowszej generacji opony firmy Michelin, które wyróżniają się niskim oporem toczenia. Dostępne są zarówno dla 15- i 16-calowych tarcz kół.

Zmiana przełożeń wyższych biegów:

* W skrzyni biegów zmieniono przełożenia dla trzeciego, czwartego i piątego biegu.

Wydajniejszy układ napędowy:

* Zoptymalizowano układy: chłodzenia silnika, sterowania silnikiem oraz wspomagania układu kierowniczego.
* W skrzyni biegów zastosowano nowy olej zmniejszający tarcie.
* Wprowadzono wskaźnik zmiany biegu.

„Zmiana rodzaju oleju w skrzyni biegów spowodowała obniżenie spalania o 0,75 procenta. Opony o niskich oporach toczenia oszczędzają kolejne dwa procenty. Każde z tych rozwiązań może wydawać się mało znaczące, ale ważne jest całościowe spojrzenie. Suma tych wszystkich drobnych korekt pomogła nam zrealizować postawiony cel, jakim było ograniczenie emisji do poziomu poniżej 120g/km w przypadku wszystkich trzech samochodów. Oczywiście ważne było, żeby działania te w żaden sposób nie pogorszyły właściwości jezdnych bądź komfortu” – powiedział Magnus Jonsson, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Volvo Cars.

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.